Obchodné podmienky
Obchodné podmienky
1. Úvodné ustanovenia
Tieto obchodné podmienky platia pre nákup v internetovom obchode www.obuvlean.sk, pre územie Slovenskej republiky. Internetový obchod prevádzkuje LEAN EU, s.r.o., r. s. p., Belanského 228, 024 01 Kysucké Nové Mesto, IČO: 45564213, spoločnosť zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu v Žiline, oddiel: Sro, Vložka číslo: 52974/L.
Podmienky bližšie vymedzujú a upresňujú práva a povinnosti predávajúceho
a kupujúceho. Predávajúci uskutočňuje internetový predaj výrobkov kupujúcim na
území Slovenskej republiky na základe vyššie uvedených predajných podmienok.
2. Spotrebiteľ
Spotrebiteľ sa zoznámi s ponukou predávajúceho, vyberie si ponúkaný
tovar z aktuálnej ponuky a objedná si u predávajúceho pomocou objednávky. /
nákupného košíka / Tovar sa objedná na základe registrácie
a prihlásenia, nie je to však podmienkou.
Nový zákazník sa registrovať nemusí. Po potvrdení objednávky emailom je
objednávka platná a zaevidovaná. Tovar bude vybavovaný priebežne, najneskôr do
7 dní. Ceny výrobkov spoločnosti sú uvádzané v mene EUR. V kúpnej cene je
zahrnutá aj DPH v príslušnej výške.
3. Objednávka
Prijatie objednávkového formulára bude potvrdené automaticky. Potvrdenie bude vykonané prostredníctvom elektronickej pošty. Po potvrdení prijatej objednávky sa táto stáva zaväzujúca.
Obuvlean.sk si vyhradzuje právo odmietnuť objednávky, ktoré budia podozrenie o zneužití internetového predaja neoprávnenými osobami (napríklad také objednávky, ktoré neobsahujú telefón či mailovú adresu, kde by bolo možné objednávku potvrdiť, či overiť. Objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva nadobúda účinnosť v momente prevzatia tovaru kupujúcim. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je vyplnenie všetkých formulárov. Miestom dodania tovaru je adresa uvedená kupujúcim v objednávacom formulári. Obuvlean.sk má právo objednávku zrušiť, pokiaľ je tovar poškodený, nedostupný alebo neúplný.
V časti "výpredaj obuvi" nájdete obuv v akciových a zvýhodnených cenách. Keďže sa jedná o výpredaj tovaru, objednávku považujte za záväznú až po našom potvrdení.
Všetky objednávky, ktoré sú prijaté predávajúcim, sú záväzné! Kupujúci môže objednávku zrušiť, pokým nie je kupujúcemu doručené oznámenie o odoslaní objednávky. Kupujúci môže objednávku zrušiť telefonicky na tel.čísle: 0911 616 886 alebo na email: leanobuvleanobuv@gmail.com. V prípade, že objednávka nebude zrušená pred odoslaním a zákazník si zásielku nepreberie, predávajúci môže kupujúcemu vyúčtovať reálne vynaložené náklady na expedíciu + na vrátenie zásielky späť ku predávajúcemu. E-shop má teda právo uplatniť si náhradu škody, ktorá nám takýmto konaním spotrebiteľa vznikla!
4. Termín dodania
Pokiaľ je objednaný tovar dostupný na sklade, v zhode s pravidlami objednávky dodávame tovar ihneď, max. do 7 pracovných dní. Ak sa zásielka vo výnimočných prípadoch omešká, alebo objednaný tovar nie je skladom ,zákazníka budeme o vzniknutej situácii informovať emailom alebo telefonicky. O zaslaní objednávky bude zákazník informovaný e-mailom, SMS správou, prípadne telefonicky. Dodanie tovaru bude zrealizované prostredníctvom Slovenskej pošty, prípadne kuriérom alebo prostredníctvom inej dopravnej spoločnosti..
5. Možnosť vrátenia tovaru
a) V prípade, že z akéhokoľvek dôvodu nie ste s objednaným tovarom spokojný, môžete ho nenosený do 14.kalendárnych dní vrátiť , od prevzatia tovaru a na vlastné náklady poslať späť. Lehota 14 kalendárnych dní na odstúpenie od zmluvy začína plynúť od prevzatia tovaru spotrebiteľom a v prípade zmlúv, ktorých predmetom je určitá služba, od okamihu uzatvorenia takejto zmluvy. Spotrebiteľ je pritom oprávnený odstúpiť od zmluvy aj predtým, t.j. ešte pred odoslaním alebo dokonca počas prepravy tovaru.
Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bude odstúpenie odoslané prevádzkovateľovi eshopu v posledný deň uvedenej lehoty - spotrebiteľovi teda stačí, ak o 23:59 v posledný deň 14 dňovej lehoty odošle prevádzkovateľovi eshopu email s oznámením, že odstupuje od zmluvy.
b) Tovar, ktorý kupujúci z akéhokoľvek dôvodu vráti, nesmie byť použitý, poškodený, alebo neúplný. Musí sa nachádzať v pôvodnom obale (krabici) a musí obsahovať všetky dokumenty prislúchajúce k tovaru (záručný list, doklad o zaplatení tovaru, faktúra), inak tovar vraciame naspäť k odosielateľovi a vrátenie tovaru je neplatné. Vrátený tovar nikdy neposielajte na dobierku! Tovar, prosíme vrátiť na adresu !
c) V prípade, že kupujúci odošle predávajúcemu tovar na adresu predávajúceho, vráti predávajúci kupujúcemu už zaplatenú kúpnu cenu v lehote 7 dní od doručenia tovaru predávajúcemu bezhotovostným prevodom na účet kupujúceho určený kupujúcim.
6. Záruka a reklamácie
Na zakúpenú obuv poskytujeme záruku 24 mesiacov od dátumu zakúpenia. So zakúpeným tovarom dostanete aj záručný list, ktorý Vás informuje o podmienkach záruky. Tento záručný list starostlivo uchovajte a v prípade reklamácie ho zašlite súčasne s dokladom o zakúpení. Súčasťou záručného listu je aj návod na ošetrovanie obuvi. Upozorňujeme, že pokiaľ dôjde k poškodeniu obuvi z hľadiskanedodržania zásad a účelového použitia obuvi alebo v dôsledku zanedbanej údržby podľa návodu na údržbu, nebude braný ohľad na prípadné reklamácie.
Reklamačný poriadok:
odstrániteľné závady- po posúdení závady a uznania oprávnenosti
reklamácie Vám bude tovar bezplatne opravený a vrátený.
neodstrániteľné vady- po posúdení závady a uznania oprávnenosti reklamácie Vám bude v prípade zistenia, že vadu nemožno ani opravou odstrániť, navrhnutá výmena za novú obuv alebo vrátenie kúpnej ceny obuvi. Posúdenie oprávnenosti reklamácie a jej vybavenie prebieha do 30 dní od prevzatia obuvi predávajúcim.
Zodpovednosť za vady predanej veci:
§ 622
(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.
(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.
(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za nezávadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.
§ 623
(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.
(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.
Posúdenie oprávnenosti reklamácie a jej vybavenie prebieha do 30 dní od prevzatia obuvi predávajúcim.
7. Dodacie podmienky
a)
Tovar je dodávaný prostredníctvom Slovenskej
pošty, prípadne prepravnou spoločnosťou , v rámci Slovenskej republiky. b)
Miesto odberu, resp. zaslania tovaru je stanovené kupujúcim pri objednávaní
tovaru. Za vybavenie objednávky sa považuje prevzatie tovaru kupujúcim. Dopravu
na adresu doručenia zabezpečuje predávajúci. Zásielka s tovarom vždy obsahuje
faktúru - daňový doklad (doklad o kúpe tovaru) a záručný list.
c) Kupujúci je povinný prevziať tovar v mieste,
ktoré uviedol v objednávke. Ak kupujúci tovar odmietne prevziať od kuriéra
alebo bude potrebné dodávku opakovať viac ako 2x z dôvodu neprítomnosti
kupujúceho a kupujúci prevzatie zásielky potvrdil mailom, alebo telefonicky,
náklady na doručenie hradí kupujúci.
d) Kupujúci je povinný bezprostredne po prevzatí
zásielky prekontrolovať tovar spolu s dopravcom (neporušenosť zásielky,
poškodenie krabice atď.). Kupujúci je oprávnený odmietnuť prevzatie otvorenej
alebo inak viditeľne poškodenej zásielky, je však povinný vyhotoviť záznam v
reklamačnom protokole dopravcu a túto skutočnosť bez odkladu oznámiť
predávajúcemu mailom na: eshop.ikonna@gmail.com
Pokiaľ kupujúci prevezme otvorenú alebo inak poškodenú zásielku,
predávajúci nenesie žiadnu zodpovednosť za škodu vzniknutú na dodanom tovare.
Na reklamácie mechanického poškodenia výrobku, prípadne neúplnosť zásielky po
podpise prepravného listu, ktoré nebudú nahlásené ihneď, najneskôr do 12 hodín
nebude braný ohľad vzhľadom na prepravné podmienky prepravcu!
8. Cena a platobné podmienky
a) Spôsob platby si kupujúci vyberie pri objednávaní tovaru.
b)
Tovar môže byť platený bankovým prevodom
vopred na účet prevádzkovateľa LEAN EU s.r.o., r. s. p., alebo dobierkou.
Uvedená cena za poštovné a balné je s DPH
Dodanie
- Slovenská pošta - doručenie na adresu - 4,00 Eur
- Slovenská pošta - doručenie na adresu + dobierka - 6,00 Eur
- Doručenie na poštu - 3,50 Eur
- Doručenie na poštu + dobierka – 5.50 Eur
- GLS platba vopred na účet - 4,00 Eur
- Dobierka GLS + dobierka – 6,00 Eur
Je možný aj osobný odber na jednej z našich predajní.
9. Záverečné ustanovenia
Na vzťahy neupravené týmito všeobecnými
obchodnými podmienkami sa vzťahujú príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka,
Zákona č. 108/2000 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a
zásielkovom predaji a Zákona č. 250/2007 Z.z. o ochrane spotrebiteľa. Prípadné
spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými
ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
Kupujúci prehlasuje, že sa pred vyplnením objednávky oboznámil s týmito
obchodnými podmienkami a že s nimi v plnom rozsahu súhlasí. V prípade
akýchkoľvek otázok, môže kupujúci napísať na mailovú adresu: eshop.ikonna@gmail.com
MIMOSÚDNE SPÔSOBY RIEŠENIA SPOROV A PRAVIDLÁ PRÍSTUPU K TÝMTO RIADENIAM
(RIEŠENIAM)
1.
Mimosúdne vybavovanie sťažností spotrebiteľov
zabezpečuje predávajúci prostredníctvom elektronickej adresy eshop.ikonna@gmail.com Informáciu o vybavení sťažnosti zákazníka pošle predávajúci na elektronickú
adresu zákazníka.
2.
Predávajúci je oprávnený k predaju produktov
na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci
svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Dozor nad oblasťou ochrany
osobných údajov vykonáva Úrad pre ochranu osobných údajov. Slovenská obchodná
inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním
ZOS.
3.
Zákazník má podľa ZOS právo na mimosúdne
riešenie spotrebiteľského sporu z kúpnej zmluvy. Subjektom, ktorý je oprávnený
mimosúdne riešenie sporu vykonávať, je Európske spotrebiteľské centrum v SR
(ESC v SR) . Bližšie informácie sú dostupné na webových stránkach
https://www.esc-sr.sk.
PRÁVO ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY
1.
Kupujúci, ktorý uzatvoril zmluvu na diaľku,
má v súlade s ustanovením § 7 až 10 zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy
uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho (ďalej len „zákon o ochrane
spotrebiteľa pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na diaľku“),
právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, a to do štrnástich /14/ dní od prevzatia
tovaru. Odstúpenie od zmluvy môže byť vykonané napríklad:
a. písomne na adresu:
LEAN EU, s.r.o., r.s.p., Belanského 228, Kysucké
Nové Mesto 024 01
2.
Pre odstúpenie od kúpnej zmluvy môže zákazník
využiť vzorový formulár odstúpenia od zmluvy, ale nie je to nutné.
3. V prípade odstúpenia od zmluvy na diaľku sa zmluva považuje za
neuzavretú.
4.
Predávajúci je povinný bezodkladne, najneskôr
do 14 dní od obdržania prehlásenia zákazníka o odstúpení od zmluvy, vrátiť
zákazníkovi všetky jeho platby, vrátane nákladov na dopravu tovaru (s výnimkou
zvýšených nákladov, ktoré vyplývajú zo zákazníkom vybraného spôsobu dopravy,
iného ako najlacnejšieho bežného spôsobu doprav, dostupného v internetovom
obchode.)
5.
V prípade odstúpenia od zmluvy vráti
predávajúci peňažné prostriedky prijaté od zákazníka do štrnástich (14) dní od
odstúpenia od kúpnej zmluvy zákazníkom, a to rovnakým spôsobom, akým ich
predávajúci od zákazníka prijal. Predávajúci je taktiež oprávnený vrátiť
plnenie poskytnuté zákazníkom už pri vrátení tovaru zákazníkom, či iným
spôsobom, pokiaľ s tým zákazník bude súhlasiť a nevzniknú tým zákazníkovi
ďalšie nároky. Ak odstúpi zákazník od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný
vrátiť prijaté peňažné prostriedky zákazníkovi skôr, ako mu zákazník tovar
vráti alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
6.
Zákazník je povinný bezodkladne, najneskôr do
14 dní odo dňa, kedy odstúpil od zmluvy, vrátiť tovar predávajúcemu alebo ho
odovzdať osobe určenej predávajúcim, iba ak predávajúci ponúkol, že si tovar
sám vyzdvihne. Pre zachovanie lehoty postačí, ak je tovar v uvedenej lehote
odoslaný. Tovar je možné zaslať na adresu: LEAN EU, s.r.o., r.s.p., Belanského 228, Kysucké Nové Mesto 024 01. Prosíme o priloženie dokladu o zakúpení tovaru.
7.
Do doby prevzatia tovaru kupujúcim je
predávajúci oprávnený kedykoľvek od kúpnej zmluvy odstúpiť. V takom prípade
vráti predávajúci kupujúcemu kúpnu cenu bez zbytočného odkladu, a to
bezhotovostne na účet určený kupujúcim.
SPOTREBITEĽ NEMÔŽE ODSTÚPIŤ OD ZMLUVY, PREDMETOM KTOREJ JE:
a) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutá služby, a ak došlo k úplnému poskytnutiu služby,
b) predaj tovaru alebo poskytnutie služby, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť a ku ktorému môže dôjsť počas plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy,
c) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa,
d) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
e) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
f) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom,
g) predaj alkoholických nápojov, ktorých cena bola dohodnutá v čase uzavretia zmluvy, pričom ich dodanie je možné uskutočniť najskôr po 30 dňoch a ich cena závisí od pohybu cien na trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť,
h) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne požiadal predávajúceho; to neplatí pre zmluvy o službách a zmluvy, ktorých predmetom je predaj iného tovaru ako náhradných dielov potrebných na vykonanie opravy alebo údržby, ak boli uzavreté počas návštevy predávajúceho u spotrebiteľa a spotrebiteľ si tieto služby alebo tovary vopred neobjednal,
i) predaj zvukových záznamov, obrazových záznamov, zvukovoobrazových záznamov alebo počítačového softvéru predávaných v ochrannom obale, ak spotrebiteľ tento obal rozbalil,
j) predaj periodickej tlače s výnimkou predaja na základe dohody o predplatnom a predaj kníh nedodávaných v ochrannom obale,
k) poskytnutie ubytovacích služieb na iný účel ako na účel bývania, preprava tovaru, nájom automobilov, poskytnutie stravovacích služieb alebo poskytnutie služieb súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote,
l) poskytovanie elektronického obsahu inak ako na hmotnom nosiči, ak sa jeho poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy.